Saturday, May 24, 2008

我愿意

We just downloaded this song composed by Huang Guo Lun, delivered by Faye Wong (王菲). It depicts a love song but it has a deeper meaning, meant specially for the Lord. 

We just realised that there is a second segment which is not commonly heard. We tried to search for the lyrics, but in vain. Nevertheless, enjoy the song. May it be a reminder of your relationship with the Lord. 


我愿意

思念是一种很玄的东西
如影~随形
无声又无息出没在心底
转眼~吞没我在寂默里
我无力抗拒特别是夜里喔~
想你到无法呼吸
恨不能立即朝你狂奔去
大声的告诉你~
愿意为你我愿意为你
我愿意为你忘记我姓名
就算多一秒停留在你怀里
失去世界也不可惜
我愿意为你我愿意为你
我愿意为你被放逐天际
只要你真心拿爱与我回应
什么都愿意
什么都愿意为你 

Reference to the second segment of the lyrics, courtesy of Rev Chern:

距离是一种很利的东西
刺痛心情
最担心因此消磨了爱情
淹没 彼此心中的默契
你给的爱情 是我活着的凭据
你是我生命唯一
我何尝不想 能靠你最近
用行动来证明
愿意为你 我愿意为你
我愿意为你 忘记我姓名
就算多一秒 停留在你怀里
失去世界也不可惜
我愿意为你 我愿意为你
我愿意为你 被放逐天际
只要你真心 拿爱与我回应
什么都愿意 什么都愿意 为你.

4 comments:

Anonymous said...

yea, he wrote it when he was in the pits of his music career. Initially, I thought the song was not very good as it professed that you would give up all to follow someone on earth. Later, I realised the someone was actually God through a magazine I read. :)
It is a challenge to give up all to follow God. :)

Rev Chern said...

这是第二段:
距离是一种很利的东西
刺痛心情
最担心因此消磨了爱情
淹没 彼此心中的默契
你给的爱情 是我活着的凭据
你是我生命唯一
我何尝不想 能靠你最近
用行动来证明
愿意为你 我愿意为你
我愿意为你 忘记我姓名
就算多一秒 停留在你怀里
失去世界也不可惜
我愿意为你 我愿意为你
我愿意为你 被放逐天际
只要你真心 拿爱与我回应
什么都愿意 什么都愿意 为你.

daniel&doris said...

Yeah... I am not too sure how many people actually know about the background to this song. Anyway, this is really an anointed song.

daniel&doris said...

Hey you got the lyrics! Thanks! I will add this onto the blog.